Veterinärpraktik & butik för hund och katt
Veterinär

Veterinärpraktik

Vi välkomnar hundar och katter för medicinska utredningar, hälsokontroller och mindre kirurgiska ingrepp. Vi utför en rad olika behandlingar och undersökningar. Om det krävs mer avancerad diagnostik, som röntgen eller ultraljud, remitterar vi gärna vidare till specialiserade djursjukhus.


Vår onlinebokning är till för att förenkla tidsbokning av standardtjänster och planerad vård för friska djur utan sjukdomssymptom. Om ditt djur visar tecken på sjukdom eller du misstänker att det behöver veterinärvård, ber vi dig att inte boka online – kontakta oss istället via telefon eller e-post. Detta för att vi ska kunna säkerställa rätt vård vid rätt tillfälle.

Om prisuppgifter och kostnader för veterinärvård


Vi strävar alltid efter att vara så transparenta som möjligt när det gäller priser och kostnader för veterinärvård. Samtidigt vill vi vara ärliga med att det inte alltid går att ge en exakt prisuppgift i förväg.


Vid många besök — särskilt vid utredningar eller provtagningar — fastställs behovet av olika undersökningar eller analyser i samråd mellan veterinär och djurägare under själva besöket. Det kan till exempel handla om vilka blodprover, urinprover, avföringsprover eller andra analyser som är relevanta, beroende på djurets symtom, behov och situation.


Eftersom varje djur är unikt och varje besök utgår från det enskilda djurets hälsa, kan vi ofta inte säga exakt vad ett besök kommer att kosta förrän djuret har undersökts. Men innan vi går vidare med några åtgärder utöver det grundläggande besöket, går vi alltid igenom alternativ och kostnader tillsammans med dig som djurägare.


Samtidigt har vi en tydlig prislista för vanliga behandlingar och åtgärder, och dessa ser du här.


Vår målsättning är att du ska känna dig trygg med både bemötande, behandling och ekonomi — och att alla beslut tas gemensamt i ditt djurs bästa intresse.

Agria 


Hornstulls Hund & Katt samarbetar med Agrias sjukvårdsrådgivning. Det innebär att du som kund hos Agria kan bli remitterad till oss för vidare vård.

Direktreglering via försäkring & betalning


Om ditt djur är försäkrat kan vi i många fall erbjuda direktreglering, vilket innebär att du som djurägare inte behöver betala hela beloppet för veterinärvården vid besöket.


Vi använder Direktregleringsportalen, som fungerar med samtliga djurförsäkringsbolag på den svenska marknaden.

Hos Hornstulls Hund och Katt erbjuder vi direktreglering vid vårdkostnader som överstiger 3 000 kr under de dagar och tider som försäkringsbolaget håller öppet (normalt 8-16 vardagar).


Om du önskar direktreglera ditt besök, informera oss gärna så tidigt som möjligt — ansökningsprocessen kan ta viss tid.

För att vi ska kunna genomföra en direktreglering behöver du ha:


  • Giltigt försäkringsnummer

  • Mobiltelefon

  • BankID


Observera att en kreditupplysning görs i samband med direktreglering. I vissa fall kan direktreglering nekas, antingen av oss eller av försäkringsbolaget. Det kan bero på försäkringstekniska eller medicinska skäl, eller på att försäkringsuppgifterna inte är korrekta. 


Du kan självklart alltid välja att betala hela beloppet direkt vid besöket, antingen med Visa, MasterCard, American Express eller kontant.

Möt Veterinärpraktik teamet

Michael Holmström

Legitimerad Veterinär

Mona Christianssen

Legitimerad Veterinär

Charlotte Bredberg

Legitimerad Djursjukskötarre

Wille Abrahamsson

Djurvårdare Nivå 2 

VD


Träffa butiksteamet

Aryan Sulaimani

Butik & Bokning

Magdalena Borkowzka

Butik & Bokning

Harry Abrahamsson

Mood manager

unsplash